Iskolai fejlesztő pedagógia

 

 

A játék. Az különös.
Gömbölyű és gyönyörű,
Csodaszép és csodajó,
Nyitható és csukható,
Gomb és gömb és gyöngy, gyűrű.
Bűvös kulcs és gyertya lángja,
Színes árnyék, ördöglámpa.”
(Kosztolányi Dezső)

 

Ahogy a fenti idézet is kifejezi, a játék a gyermekek alapvető, örömteli és aktív tevékenysége.

Bízunk benne, hogy az alábbi Játéktár ötleteivel, leírásaival segítséget, útmutatást adhatunk az általános iskolás gyermekükkel, unokájukkal közös játékra vágyó szülőknek, nagyszülőknek.

Az alábbiakban összegyűjtött és lejegyzett ötletek munkacsoportunk sok éves tapasztalatát tükrözik. Mindegyik játékötlet a mindennapi fejlesztő tevékenységünk során kipróbált, bevált ún. „jógyakorlat”, melyeket a gyermekek örömmel fogadnak a foglalkozásokon.

Szeretettel hívjuk Önöket, hogy a Játéktárban nézelődjenek. A válogatás és választás megkönnyítése érdekében képességterületekre bontottuk ötleteinket.

Kívánjuk, hogy gyermekükkel, unokájukkal sok-sok eredményes,

örömteli és vidám percet töltsenek el.

Az iskolai fejlesztőpedagógiai munkacsoport tagjai

 

Vizuális észlelés fejlesztése

Vizuális észlelés fejlesztése II.

Auditív észlelés

Auditív észlelés II.

Auditív észlelés III.

Auditív észlelés IV.

Nagymozgások fejlesztése

Író-rajzolómozgás fejlesztése

Intermodalitás fejlesztése

Memória fejlesztése

A figyelem fejlesztése

A figyelem fejlesztése II.

Matematikai készségek fejlesztése

Szociális képességek fejlesztése

„Fejleszt vagy rombol?”- a kütyük hatása a fejlődő idegrendszerre – Uzsalyné dr. Pécsi Rita előadásának ajánlója